online leads verhogen

Verhoog het aantal online leads met deze tips!

Zie je in de cijfers van je website dat je dagelijks een groot aantal bezoekers ontvangt, maar blijven de omzetcijfers achter? In dat geval kan het slim zijn om in te zetten op het verhogen van het aantal online leads. Mogelijk is de content op je website heel waardevol, maar wordt een bezoeker nergens aangezet tot het uitvoeren van een actie. Ook kan het voorkomen dat een bezoeker nog even na moet denken over de aankoop van een product, waarbij deze je website vergeet. Er zijn verschillende manieren om het aantal online leads te verbeteren. In dit artikel vind je de mogelijkheden op een rijtje. 

#1: verbeter de conversie van je website

Een hoger conversie ratio staat in veel gevallen gelijk aan meer online leads. De conversie ratio verbeter je door meerdere actiebuttons op je pagina’s te plaatsen. Deze buttons moeten bezoekers aanzetten tot het uitvoeren van een handeling. Dit kan het opvragen van een offerte zijn, de aankoop van een product uit je webwinkel, enzovoorts. Het is belangrijk voor iedere pagina van je website één doel te definiëren. Conversie optimalisatie is een specialisme binnen online marketing, waarvoor de nodige kennis en ervaring nodig is. Voor veel ondernemers is het uitbesteden van conversie optimalisatie bij een specialist vaak de beste keuze voor maximaal resultaat.

#2: controleer of je de juiste bezoekers ontvangt

Het verbeteren van je conversie ratio zal lastig zijn, wanneer blijkt dat je niet de juiste bezoekers ontvangt. Dat wil zeggen dat een bezoeker niet de vraag heeft, die jij als organisatie beantwoordt met een dienst of product. Controleer of je website vindbaar is op de voor jou belangrijkste zoekwoorden. Schakel waar nodig een marketingbureau in, om je hierbij te laten helpen. Een marketingbureau kan ook direct met je meekijken, op welke manier je de vindbaarheid van je website kunt verbeteren. 

#3: bied bezoekers en klanten een nieuwsbrief aan

Voorkom dat bezoekers je website vergeten en nooit weer terugkeren, door hen een nieuwsbrief aan te bieden. Om het aantrekkelijk te maken om je als lid aan te melden voor de nieuwsbrief, kun je nieuwe leden direct een kortingscode aanbieden. Het maakt het niet alleen aantrekkelijk om je aan te melden voor de nieuwsbrief, maar ook om direct een product aan te schaffen. In het bijzonder wanneer je kortingscode maar een of twee weken geldig is.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *