Tips voor een veiligere werkomgeving?

De kantoren van tegenwoordig worden vaak gedomineerd door open ruimtes, waar zakelijke relaties, collega’s en klanten allemaal samen rondlopen. Dan is het natuurlijk wel van belang, dat je je spullen goed kunt opbergen. Want niemand zit er natuurlijk op te wachten, dat mensen ongevraagd in hun persoonlijke eigendommen gaan lopen kijken.

Gelukkig bestaan daar oplossingen voor, die een gevoel van veiligheid creëren, maar daarnaast alles ook opgeruimd achterlaat. Om je daar een goed beeld van te schetsen gaan we daar in dit artikel dieper op in.

Het belang van een lockerkast

Zoals we al eerder hadden aangegeven: heerst er tegenwoordig een open cultuur binnen veel kantoorpanden. Alles moet dus open zijn, waardoor veel soorten mensen gezamenlijk door een ruimte heen lopen. Dan wil je natuurlijk als werknemer je belangrijke spullen wel graag veilig kunnen opbergen. In dat geval kunnen lockers een goede uitkomst bieden, want die zijn behoorlijk praktisch. Werknemers kunnen bij aankomst alle waardevolle spullen bewaren in de lockers en tijdens de pauze kunnen zij ook hier bijvoorbeeld de laptop in opbergen zodat deze ten alle tijden beschermd is. Niet alleen geeft het een veiliger gevoel voor de werknemers, het ziet er ook nog eens opgeruimd uit doordat er niet van alles op de bureaus blijft liggen. 

Een doorn in het oog van veel mensen, is een rommelig kantoor. Overal zijn papieren, blocnotes in vergaderzalen, post-its op alle ramen en niet te vergeten de werkplekken van het personeel. Met lockers hebben alle medewerkers aan het einde van de dag een plek om al hun persoonlijke bezittingen op te bergen. Zo komt een nette werkplek weer een stukje dichterbij. Een nette werkplek zorgt tevens ook voor minder stress waardoor de werknemers beter kunnen functioneren. 

Lockers zijn er in verschillende designs

Net als veel andere sectoren is ook de inrichting van kantoren onderhevig aan trends en ontwikkelingen. De manier waarop we werken en samenwerken verandert. De eerste stap is de overgang van een persoonlijk kantoor naar een meer open kantoorindeling. De plaatsing van de lockers kan daarmee ook dienen als bijvoorbeeld een scheidingswand voor een werkplek of een vergaderruimte. 

 We hebben de laatste tijd veel gehoord over op activiteiten gebaseerde banen. Het betekent dat je werkt op de plek die het beste past bij wat je moet doen. Trends in kantoormeubelen: kantoorkasten Omdat trends als open kantoorinrichtingen, flexibele werkplekken en activiteit gerelateerd werk steeds vaker worden gebruikt, zoeken bedrijven naar mogelijkheden om werknemers wat privacy te geven en hun plaats te geven. Kluisjes zijn een goed voorbeeld van zo’n plek!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *