Wat moet ik me voorstellen bij narrowcasting?
Narrowcasting is een vorm van reclame die veel specifieker is dan een normaal reclamebord langs de kant van de weg of in een bushokje. Deze manier van reclame zult u vaker tegenkomen in winkels bijvoorbeeld. We pakken als voorbeeld even een KPN winkel, hier zullen tv’s aan de muur hangen met daarop een kort filmpje of een leuke deal voor beter internet. Deze zijn specifiek gericht op de klant die momenteel in de winkel is en die niet voor een broodje komt maar voor internet. Ook kunnen deze narrowcasting reclames zich laten zien in werkruimtes binnen bedrijven, als het bedrijf een nieuw product heeft gelanceerd moeten de medewerkers daar natuurlijk alles van weten, en dat gebeurt door bijvoorbeeld een kort filmpje over dit desbetreffende product. Narrowcasting in het kort is dus informatieve reclame die op de juiste locatie wordt getoond aan een specifieke klant.
Wat kan narrowcasting voor u betekenen?
Het hangt er niet echt vanaf wat voor bedrijf de geïnteresseerde heeft, als het maar op de juiste plek word vertoont. Als het bijvoorbeeld gaat om een bedrijf met als doel boormachines te verkopen dan gaan we die borden niet bij een tandarts laten zien. Als mensen in winkels lopen dan kijken ze rond, een tv met een korte animatie of een kleurrijke afbeelding met een actie erop valt op, dus de kans is erg groot dat de klant het scherm zal zien. Als de klant het scherm heeft gezien wil niet gelijk zeggen dat ze actie gaan ondernemen, maar het feit dat ze het gezien hebben geeft hun wel een idee voor in de toekomst als ze het toevallig wel nodig hebben.
Tips om narrowcasting toe te passen
Er zijn een aantal kernwaarden die van toepassing zijn voor op narrowcasting schermen. Een paar daarvan spreken voor zich maar toch zetten we ze allemaal even op een rijtje:
- Het moet kort en krachtig, geen leestekst worden.
- De locatie van het scherm, ligt het op de looproute? Is er geen weerspiegeling van de zon? Kunnen mensen van deze afstand het wel lezen?
- Kunnen de leveranciers van het product van uw bedrijf het eventuele enorm stijgende succes wel aan? Anders zitten klanten straks met een bestelling die niet voltooid kan worden.
- Probeer het actueel te houden, de prijzen en/of informatie van uw website moet kloppen.
Mocht u zich geïnteresseerd voelen tot deze vorm van reclame? Twijfel dan niet, het is een investering die jaren meegaat!