coach-online-training-geven

Hoe je als coach jouw training online kunt geven

Als coach wil je graag zoveel mogelijk online doen in deze periode. Het is namelijk niet meer mogelijk om offline je aanbod en coaching voor voldoende personen te doen. Online training geven brengt weer hele andere onderdelen naar boven die belangrijk zijn. Doordat er een beeldscherm tussen staat en je niemand echt direct en goed in de ogen aan kunt kijken kan het soms best een uitdaging zijn om iedereen bij de les te houden en je boodschap goed over te brengen.

Online training geven: zo doe je dat

Een online training geven is nog steeds goed mogelijk, maar brengt toch andere kwaliteiten met zich mee. Nu ben je noodgedwongen om je trainingen en cursussen online te doen, maar dat hoeft voor een goede coach geen obstakel te zijn. 

  • Zorg voor een goede en duidelijke presentatie
  • Probeer zoveel mogelijk interactie aan te gaan en mensen te betrekken bij je training
  • Probeer informatieve zaken af te wisselen met amusement
  • Benoem treffende en passende praktijkvoorbeelden waarin je cursisten zich kunnen verplaatsen.

Eigenlijk zijn de meeste van bovenstaande punten ook van toepassing bij fysieke training. Maar feit is, mede doordat het vooral een nieuwigheid is, dat online nog best lastig kan zijn. Het werkt net als bij een fysieke training aanbieden dat je leert door het vooral ook gewoon te doen.

Een visitekaartje voor een coach

Een goede presentatie is voor een coach van essentieel belang. Een goede presentatie maken is niet het enige ook wil je een visitekaartje achterlaten. Online doe je dit door een online platform op te zetten met een coaching sectie op je website. Een website voor coaches ziet er natuurlijk weer heel anders uit dan een e-commerce platform waar sneakers worden aangeboden. Jouw online presences en vindbaarheid is meer dan ooit van belang. Je wilt mensen middels je website overtuigen van jouw kennis en kunde en een goede en gebruiksvriendelijke website draagt daar zeker ook aan bij. Let er dus op dat je kiest voor een platform waarbij je de training bijvoorbeeld ook via de website kan doen. Dat je bijvoorbeeld ook give-aways kan doen (whitepapers en dergelijke) en ook een blog bij kunt houden. Dit is van belang, doordat mond-tot-mond reclame in de huidige tijd steeds minder wordt toegepast, omdat mensen elkaar steeds minder vaak tegenkomen op evenementen en netwerkborrels. Online vindbaarheid en een online visitekaartje is dan ook meer dan ooit van groot belang.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *