Instagram gebruiken als marketing tool

Instagram, wie kent de app in deze tijd nou niet? Met Instagram kun je in enkele minuten op intuïtieve wijze een foto retoucheren waardoor deze een professionele look krijgt. Combineer dat met de social media aspecten en de eenvoudige wijze van sharen via Twitter & Facebook, LinkedIn met gebruiksvriendelijkheid en het succes is verklaard. Ondertussen heeft Instagram al meer dan 300 miljoen gebruikers!
Facebook heeft in 2012 Instagram overgekocht voor 1 miljard dollar. Volgens Facebook CEO Mark Zuckerberg zal Instagram zelfstandig blijven voortbestaan maar de ontwikkeling van de tool zal gedaan worden door Facebook.
Leuk weetje: 1 op de 6 personen jongeren zijn verslaafd aan social media,

bron: http://bit.ly/2fa7CQ7

Waarom moet een B2B-bedrijf Instagram gebruiken?

Als je een bedrijf hebt die alleen maar producten en/of diensten verkoopt aan andere bedrijven dat denk je dus niet dat Instagram je veel zal helpen op het gebied van marketing. Het vordert geen extra verkeer naar je website, of zorgen voor links naar producten of laatste blog post.
Maar met Instagram zijn er enorme kansen om je bedrijf als merk in de wereld te schoppen!

Inspireer

Je kan behind the scenes beelden maken en op je Instagram profiel zetten, maar wat je ook kunt proberen is om je volgers te inspireren.

Voorbeeld:
Dit is iets dat Microsoft dus jaren geleden ook heeft gedaan: ze hebben een fotograaf door de hele wereld gestuurd om foto’s te maken van Microsoft producten, dit geeft mensen de motivatie om meer te reizen + je promoot je producten ermee.
Datzelfde kun je ook voor een online marketing bureau doen! Ga bijvoorbeeld langs bij 1 van je klanten en laat zien hoe goed ze het doen. Zet je klanten in het spotlicht en laat zien dat je diensten zijn vruchten afwerpen! Met zo’n foto zeg je dus eigenlijk “kijk wat voor werk wij hebben geleverd voor onze klanten, onze strategie werkt.” maar je blijft bescheiden en zegt dat natuurlijk niet.
Je klanten in het spotlight zetten laat jouw bedrijf natuurlijk ook schijnen; het geeft ze de indruk dat je mindset niet alleen keihard ‘’sellen’’ is maar ook dat jij om je klanten geeft en dat je ook wilt dat ze groeien!